2016年9月22日星期四

長期放水嘅狀態 - 方卓如

2016年9月22日 - 信報

橫洲事件冇拖薯片落馬,證明佢真係乜都冇做過,想屈佢都唔得,咁就過咗一關,薯粉安心。特首選戰開始,得閒買定多啲花生,大把戲睇。

講得太多橫洲,本欄對已死之物興趣不大,喜歡向前看,講錢。本欄見報之時,聯儲局已宣布息口,相信會是維持不變,如果屬實,大家要習慣一個各國央行長期放水、永不收水嘅狀態。

8年前,當美國開始放水,大家預期放水總有一日停止兼掉轉頭收水;但8年之後,當聯儲局講過咁多次話加又唔加,大家要有準備,說好的收水可能唔會出現,因為冇人可以接受到收水之後嘅震盪。持續放水,終有一日大家攬炒;但收水,而家即時攬炒。等於人人終有一死,但人有求生本能,總會想生存得幾耐就幾耐。全球央行都知道,佢哋冇得選擇,一定要繼續放水,繼續落麻醉藥,停藥就大家痛苦。

不停放水,對最有錢嘅一群冇問題;最窮嘅有啲問題;唔上唔落,有啲抵押資產嘅就最大問題。最有錢嘅,大爆煲後反而可以筍價入市買資產,係佢哋「掠奪」財富嘅最佳時機。

貧富懸殊愈演愈烈,愈來愈少人擁有世上最多財富,中間經歷過大大小小金融危機,證明金融危機不但只唔會打散富人財富,掉轉頭反而令普通人財富轉入富人手中。最窮嘅,資源分配愈來愈少,生活愈來愈艱苦,脫貧機會同門路逐漸被封,當然係受苦嘅一群。

有抵押資產嘅最慘,你見每次金融危機都有人破產,特別係好景時用債務堆砌出風光嘅一批,金融危機就將呢班人唔止打回原形,仲會打落幾層地獄。由奢入儉難,嘆慣嘅好難番轉頭,呢班人永遠係金融危機最傷嘅一群。

無錯,而家銀紙係好多,但銀紙嘅流量卻係有史以來最低,代表大部分嘅錢都係收響床下底唔用, 咁表示乜嘢?表示大家都知道金融世界末日即將來臨,唔敢使錢,所以印幾多銀紙都係擺,買晒負回報嘅債券,就等爆煲後的資產大跌價。當大跌價出現,銀紙就會撲出嚟買資產,因為到時大家都知最唔值錢嘅就係錢。你會見到嘅現象係,資產價格急跌後又快速掉頭回升,跟住就係經濟學家最擔心嘅滯脹時代,經濟衰退而物價因銀紙太多而上升。你睇吓委內瑞拉就知,全球石油存量最多,但該國係超級通貨膨脹,物資短缺,民不聊生,擁有全世界最靚嘅女仔又如何。

你唔可以阻擋金融危機嘅來臨,但你要阻止自己被打落地獄。借平錢要控制喺舒服程度,唔好用債務嚟堆砌富貴。留多個錢喺身邊,等自己有多啲子彈,喺危機之後,去掠奪仲窮過你嘅人。

沒有留言:

發佈留言